Lisenssikortti

Viimeksi päivitetty 22.11.2016 10:52

lisenssikortti_1617_esimerkki.jpgKaudella 2016-2017 lisenssikortti toimitetaan sähköisenä mobiililisenssikorttina seuraavissa lisenssiluokissa (vakuutuksettomat ja vakuutukselliset):
Erotuomarilisenssi, Kilpailulisenssi, Kisapassi, Pelipassi, Pääsarjalisenssi, Seniorisarjalisenssi, Toimihenkilölisenssi ja Valmentajalisenssi. Toimituksia on keskitetysti n. kerran viikossa. Muissa lisenssiluokissa toimitamme sähköpostikuittauksen heti maksun kirjaannuttua lisenssirekisteriin (viive 1-3 vrk).

Mobiililisenssikortin toimittaja pysyy samana kaudelle 2016-17. Salibandyn lisenssikortti toimitetaan suomalaisen CardPlus Oy:n Lompakko-sovelluksen kautta. Lue lisää CardPlus:n sivuilta.

Mobiilikortin lataamisesta ja lisätoiminnoista:
Lisenssin oston yhteydessä sinulta tiedustellaan matkapuhelimen numeroa. Lisenssikortti toimitetaan kyseiseen numeroon. Lisenssikorttien toimitukset ovat alkaneet elokuun toisella viikolla. Tämän jälkeen toimituksia on keskitetysti n. kerran viikossa.

Sähköinen kortti toimitetaan tekstiviestillä: asiakas saa puhelimeensa linkin, josta kortin voi käydä latamaassa. Tekstiviestissä lukee näin: ”Salibandyliitto on lähettänyt sinulle mobiilikortin. Voit ladata sen https://ems.cardplus.fi (linkki sovelluskauppaan). Aktivointikoodisi on (XXXXXXX)."

Linkki ohjaa sinut puhelimesi käyttöjärjestelmän perusteella oikeaan sovelluskauppaan. Ota aktivointikoodi talteen ja käytä sitä, kun avaat Lompakko -sovelluksen ensimmäisen kerran. Lompakko -sovellus kysyy aluksi myös sähköpostiosoitettasi Palauta-toimintoa varten, jotta saat myöhemmin ladattua sovelluksen myös toiseen puhelimeen, jos puhelimesi vaihtuu, katoaa tai hajoaa tai jos puhelinnumerosi vaihtuu. Sähköpostiosoite kannattaa siis rekisteröidä sovellukseen! Mitään tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Ladattuasi Lompakko-sovelluksen puhelimeen löydät Lompakosta Salibandyliiton kortin välilehden ”Kanta-asiakaskortit” alta. Korttisovelluksesta löydät tarjoukset ja sijaintipalvelut helposti ja nopeasti. Siihen voidaan lähettää myös viestejä. Viestien vastaanottaminen vaatii datasiirtoyhteyden (mobiilidata, langaton verkko tms.).

Lisenssikortin ohje (Lompakko-sovellus)


YLEISIÄ KYSYMYKSIÄ MOBIILIKORTISTA (Lompakko -sovellus)

Millä puhelimen käyttöjärjestelmillä sovellus toimii?
Lompakko-sovellus toimii iOS, Android ja Windows Phone -käyttöjärjestelmiä käyttävissä puhelimissa. Nokian Symbian-käyttöjärjestelmää ei valitettavasti tueta.

En omista älypuhelinta. Kuinka toimin? Mitä, jos olen saanut kortin puhelimeen, jonka käyttöjärjestelmä ei ole tuettu?
Mobiilikorttia ei siinä tapauksessa voi ottaa käyttöön. Puhelimeesi saapuneen tekstiviestin voit jättää huomiotta ja poistaa sen.

Kannattaako kortti ladata työnantajan omistamaan, käytössäni olevaan puhelimeen? Mitä kortille tapahtuu, jos työsuhde päättyy ja joudun luovuttamaan puhelimeni?
Kun otat kortin käyttöön, sovellus kehottaa rekisteröimään sähköpostiosoitteen kortin palautusta varten (ks. yllä). Rekisteröimällä sähköpostiosoitteen voit tarvittaessa myöhemmin palauttaa kortin uudelle puhelimelle. Samalla kortti poistuu vanhasta puhelimesta. Voit siis huoletta ottaa kortin käyttöön myös työpuhelimeen.

Olen vaihtanut puhelimen. Miten saan Lompakossa olevan korttini siirrettyä uuteen puhelimeen? 
Voit käyttää Lompakon Palauta-toimintoa palauttaaksesi korttisi. Palauta-toiminto tulee aktivoida jo vanhassa puhelimessa, jotta se toimii uudessa. Jos olet jo ehtinyt vaihtaa puhelimesi, eikä Palauta-toimintoa pysty enää aktivoimaan vanhassa puhelimessa, ota yhteyttä Salibandyliittoon.

Mitä, jos puhelimeni katoaa?
Otettaessa korttia käyttöön kehottaa sovellus rekisteröimään sähköpostiosoitteen kortin palautusta varten. Rekisteröimällä sähköpostiosoitteen voit tarvittaessa myöhemmin palauttaa kortin uudelle puhelimelle. Samalla kortti poistuu vanhasta puhelimesta. Jos et ole rekisteröinyt sähköpostiosoitetta eikä Palauta-toimintoa pysty aktivoimaan, ota yhteyttä Salibandyliittoon.

Huomasin, että olen ilmoittanut väärän puhelinnumeron. Kuinka voin saada kortin oikeaan puhelinnumeroon?
Ota yhteyttä kortin myöntäneeseen tahoon (Salibandyliitto). Lähetämme latauslinkin ja koodin tämän jälkeen tekstiviestitse oikeaan puhelinnumeroon.

Olen ulkomailla enkä pidä puhelinta päällä. Voinko saada linkin ja koodin sähköpostitse?
Ikävä kyllä tämä ei ole mahdollista. Pystymme lähettämään aktivointikoodin ainoastaan tekstiviestitse. Voit tilata mobiilikortin siinä vaiheessa kun palaat Suomeen ja puhelimesi on taas käytössä.

Olen ladannut Lompakon sovelluskaupasta, mutta en saa siihen kortteja, koska sovellus kysyy aktivointikoodia, jota minulla ei ole?
Kortteja voidaan vastaanottaa sovellukseen vasta, kun Salibandyliitto on ne asiakkaille lähettänyt. Näin voidaan varmistaa, että kortti on "aito".

Haluan poistaa kortin Lompakko -sovelluksesta. Kortti ei kuitenkaan poistu kun poistan sovelluksen ja asennan sen uudelleen.
Ota yhteyttä lisenssit@floorball.fi Korttia ei voi itse poistaa sovelluksesta.

Voiko samaan Lompakko -sovellukseen asentaa useita liiton lisenssikortteja?
Kyllä voi, esim. kaikkien perheen lasten kortit.

Milloin lisenssikortteja toimitetaan?
Kortteja toimitetaan lisenssikauden alettua keskitetysti n. kerran viikossa. Korttien toimitus kuitenkin lopetetaan sarjakauden päätyttyä (huhtikuun jälkeen).

Ongelmatapauksissa voitte olla yhteydessä myös liiton puhelinpalveluun: 0400-529017 (ma-pe klo 9.30-16). Vastaamme kysymyksiin myös sähköpostilla: lisenssit@floorball.fi tai Facebookissa (facebook.com/Salibandyliitto)